Mobil kullanıcı ve işlem hacminde artış
Geçtiğimiz dönemde dijital kanallarında müşteri beklentileri doğrultusunda yaptıkları geliştirmelerle bu kanalların işlem kapasitelerini artırdıklarının altını çizen Anadolubank Dijital Bankacılık Bölüm Başkanı Burcu Ertaner Şenay, “Mobil kullanıcı sayımızı pandemi öncesi döneme göre yaklaşık yüzde 8 oranında artırdık. Anadolubank Mobil aylık giriş sayımız ise pandemi öncesine göre yaklaşık yüzde 7 oranında artış gösterdi. Mobil uygulamamızın en çok 15.00-17.00 ve 12.00-15.00 saatleri arasında kullandığını söyleyebilirim. Mobil’den gerçekleştirilen işlem adedi, yine aynı dönemde yüzde 17 oranında artarken, işlem hacmi ise yüzde 20 oranında arttı. İnternet Şube’den gerçekleştirilen işlem hacmi müşterilerimizin ağırlıklı tercihi Anadolubank Mobil olmasına rağmen yüzde 14 oranında arttı. Bunun yanında ticari odaklı bir banka olmamızın da etkisiyle, dijital ticari bankacılık penetrasyonumuzu da yaklaşık yüzde 10 oranında artırdık. Pandemi öncesi dönem ile karşılaştırıldığında en çok TL para transferi ve kredi kartı işlemlerinde artış gerçekleştiğini görüyoruz, bu iki işlemi fatura ödemeleri takip ediyor” diyor.
Anadolubank dijital kanallarını geliştirmeye devam edecek
Dijital kanal kullanımının sağladığı rahatlık ve birçok işlemin şubeye gitmeden gerçekleştirebilmenin sunduğu kolaylık sayesinde yakalanan bu ivmenin yukarı doğru devam etmesini beklediklerinin altını çizen Şenay, “Salgın sebebiyle yaşam tarzımız büyük ölçüde değişse de bu dönemde fatura ödemelerinden kredi kartı harcamalarını takip etmeye, varlıklarımızı yönetmekten internetten sanal kart gibi güvenli ödeme araçlarıyla alışveriş yapmaya kadar bir çok işlem gerçekleşmeye devam etti. Bu işlemleri gerçekleştirmek için kullanılan araçlarda ise dijital kanallar öne çıktı. Anadolubank olarak bu eğilimin bizlere sunacağı yenilikleri müşterilerimizle buluşturmaya önümüzdeki dönemde de devam edeceğiz. Bunun yanı sıra son zamanlarda oldukça önem kazanan dijital müşteri kazanımı ile ilgili çalışmalara da başladık” dedi.
Müşterilerine daha iyi bir hizmet sunmak için Bilgi Teknolojileri ekipleriyle birlikte hareket ettiklerini belirten Burcu Ertaner Şenay, “İnternet Şube - Anadolubank Mobil ayrımı olmaksızın dijital kanallarımız aracılığıyla sunduğumuz hizmetin kalitesini her geçen gün artırıyoruz. Bu doğrultuda hazırladığımız, tasarım ve işlev olarak kullanıcı deneyimini daha ön plana alan yeni İnternet Şube projemizi 2020 yılı içerisinde müşterilerimizin hizmetine sunmayı planlıyoruz” şeklinde sözlerine devam etti.
Sorumlu bankacılık anlayışı ile sürdürülebilirliği, Anadolubank vizyonuna, kurumsal tecrübeye ve kurum kültürüne entegre ederek, ekonomik, sosyal ve çevresel konuların eşit önemde olduğunu biliyor; çalışmalarımızda bir arada ele almaya önem veriyoruz.
Gelecek nesillere daha iyi bir Dünya bırakabilmek amacıyla, gerçekleştirdiğimiz vegerçekleştireceğimiz çalışmalarımıza sürdürülebilirliği dahil ediyoruz.